Mobil 31 54 37 00
cah@alvdahl.dk
Brønsholmdalsvej, Kokkedal
CVR: 34510040

E-commerce Direktør på Deltid

Historien om Ecommerce Direktøren

Jeg har altid tænkt meget på fremtiden, og følt en trang til at udfordre det bestående. Det går stærkt indenfor det digitale område, og ingen kan nogensinde nå perfektion. Der er en uendelig verden af muligheder for at forbedre dagligdagen. Fremtiden kommer til at være digital, og nogle virksomheder kommer til at indse det for sent.

Det var med det mindset, at jeg i 2023 fik ideen til at starte Alvdahl E-commerce Consulting. En dag indså jeg, at det er specielt i opstarten og udviklingen af den digitale forretning, jeg har det bedst, og der hvor jeg kan gøre en forskel.

Jeg har arbejdet indenfor ledelse af digital forandring og e-commerce i over 20 år i etablerede internationale firmaer. Giganter har mulighederne og ressourcerne til at gøre det rigtigt, og givet mig en bred erfaring med, hvad der virker. Mine præstationer taler næsten for sig selv, men jeg har specielt været god til at få de rigtige mennesker omkring mig til at yde deres bedste.

Min historie er ikke uden fejl, og det vil jeg gerne lære fra mig. Hvad kan og bør du undgå for at nå dine forretningsmæssige mål, og hvordan får du skabt mere struktur og orden på din e-commerce forretning. Det vil jeg gerne hjælpe dig med.

Claus Alvdahl Hansen

April 2023

Samarbejdspartnere og Kunder

Personal Care

Bug Bite Family sælger Giftsuger til behandling af myggestik og insektbid

Video

Thesander Layout laver videoreklamer og designer hjemmesider

Kaffe

Freehand Coffee Club sælger kaffebønner direkte fra bonden

Veteranbiler

Autohallen v/Ib Rasmussen sælger veteranbiler

Foto

Jasper Foto er reklamefotograf

Silkeblomster

Jasper Foto er reklamefotograf

Typiske opgaver

Hvad laver en e-commerce direktør på deltid

Er dit e-handelssalg ikke i overensstemmelse med dine forventninger som CMO eller CCO? Ønsker du at optimere udnyttelsen af dine investeringer i e-handel mere effektivt? Så kan en deltids e-handelsdirektør være den bedste løsning for at komme i gang.

Her er en oversigt over de ydelser vi kan levere til din virksomhed: 

E-handels go-to-market-strategi
Du skal udarbejde en plan til din CEO om, hvordan e-handelsstrategien skal være de næste 3 år.

Kundetilvækst
Du er ikke tilfreds med væksten i nye kunder og ønsker en mere effektiv udnyttelse af udgifterne til dit digitale marketingprogram.

Kundeoplevelse (CRO)
Salget svigter, og du oplever ikke tilstrækkeligt med ordrer pr. besøgende. Du ønsker at forbedre konverteringsraten gennem en bedre kundeoplevelse.

Kundeloyalitet
Der er for få kunder, der vender tilbage og køber flere gange om året. Hvordan kan du fastholde kunderne udover traditionelle loyalitetsprogrammer?

Partnerskaber
Partnerskaber og integration af tredjepartsprodukter. Du ønsker at udvide dit sortiment i din butik med andre brands. Hvordan kan du integrere nye produkter uden at have dem på lager?

Omnichannel-strategi
Handler om, hvordan det fysiske salg spiller sammen med dit e-handelssalg. Der findes utallige kombinationer, hvor det fysiske og digitale salg kan drage fordel af hinanden.

Test og lær
A/B-tests. Du har mange gode ideer, og når det er digitalt, kan du teste dem alle og lade kunderne afgøre, hvilken ide der er bedst. Hvordan skaber du en teststrategi?

Big Data og kunstig intelligens
Du ønsker at træffe flere datadrevne beslutninger. Hvad er de bedste værktøjer i en verden med kunstig intelligens og ChatGPT? Hvordan skal rapporteringen se ud?

Abonnement vs. transaktion
Flere og flere kunder ønsker ikke længere at købe, eje og smide væk. Kunder ønsker at leje og betale for produktet, når de bruger det. Kan du teste en rentabel forretningsmodel baseret på abonnement?

Markedspladser
En alternativ tilgang til din egen webshop er at bruge markedspladser som Amazon og eBay. Du har brug for en plan for at komme i gang med markedspladser.

Kvartalsplanlægning
Du har behov for mere struktur i din e-handelsvirksomhed og har besluttet dig for at udarbejde kvartalsvise budgetter. Du har brug for nogen til at styre processen med udarbejdelse af salgs- og kampagneplaner.

B2B eller B2C
Din forretningsmodel er historisk set baseret på én bestemt tilgang til markedet. E-handel kan fungere i begge retninger, men modellerne skal have forskellige setups. Hvordan designer du de to modeller uden for meget besvær?

Alvdahl E-commerce Consulting

DK, Kokkedal

Email

cah@alvdahl.dk

Mødetider

Tirsdag: 09.00 – 17.00

Torsdag: 09.00 – 17.00

Copyright © 2024